BAGAMÉR NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK TAKARÉKOSSÁGI INTÉZKEDÉSE
AZ UKRAJNA TERÜLETÉN FENNÁLLÓ FEGYVERES KONFLIKTUS ÉS AZ UNIÓS SZANKCIÓK OKOZTA ENERGIA, SZOLGÁLTATÁS, ÉS ÉLELMISZERÁRAK DRÁGULÁSA MIATTI KIADÁSOK CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN
2022.11.18- 2023. 01. 09. KÖZÖTT IDŐSZAKBAN
Az egységes és általános takarékossági intézkedések:
1.) A villamos áram felhasználásának csökkentése érdekében az elektromos árammal működő, a feladat ellátása érdekében használt gépek, berendezések világító lámpatestek eszközök csak a munkavégzéshez szükséges ideig legyenek bekapcsolva és használva.
2.) A helyiségekben, a világítást csak indokolt esetben és az ott tartózkodás időtartamára lehet használni.
3.) Az önkormányzat által, az önkormányzat helyiségeibe a feladat ellátásához szükséges elektromos árammal működő eszközön kívül mindennemű más elektromos eszköz használata és bevitele tilos.
4.) Azok az intézmények, ahol a fűtés csak gázzal történhet (Óvoda, Biztos Kezdet Gyerekház, Konyha) a 353/2022.(IX.19.) Korm. rendelet 3.§ (2) és (4) bekezdésében foglaltak szerint, az előírt hőmérséklet alsó határát kell biztostani.
5.) A piaci áron beszerzett üzemanyaggal működő eszközök használatát (erőgép, gépkocsi, kisgépek) csak az indokolt esetekre kell korlátozni.
6.) Azokon a napokon, amikor az épületekben nincs munkavégzés, az épületek fűtésének temperálását a külső hőmérséklethez kell igazítani, az előírt léghőmérsékletet azonban a munkavégzés kezdetére biztosítani kell.
7.) Az elektromos áram szolgáltatására kötött kereskedelmi szerződés 2024. december 31-ig 67 Ft/Kw áron biztosított az önkormányzat és intézményei részére.
8.) A gázellátásra kötött szerződés 2022. december 31-ig biztosított 147 Ft/ m3 áron, ezért több szolgáltatót kell megkeresni a legolcsóbb beszerzés érdekében.
9.) A hivatal és az intézmények vezetői folyamatosan ellenőrizzék az általános takarékossági intézkedések betartását.
Az Önkormányzat intézményeit és a Bagaméri Polgármesteri Hivatalt érintő konkrét és sajátos takarékossági intézkedések:
1.) Bagaméri Könyvtár és Művelődési Ház:
- Az épület Könyvtári részének fűtése az előírt levegőhőmérsékletre légkondicionáló berendezéssel biztosítható, melynek üzemelési költségét a napelemrendszer éves termelése kompenzál. Az épület többi részein az épület belső részeinek felújítása és a fűtési rendszer korszerűsítése, az épület külső energetikai célú szigetelése miatt nem kerül beüzemelésre, emiatt kiadások nem keletkeznek.
- A Könyvtár nyitva tartása a Bagaméri Polgármesteri Hivatalhoz igazodóan szabadságolás ideje alatt temperálással fűthető.
- az elektromos áram felhasználására az egységes és általános intézkedések az irányadóak.
Az épületben az energiafelhasználást megtakarító napok száma megegyezik a Polgármesteri Hivatalnál leírtakkal. (nap)
2.) Bagaméri Napköziotthonos Óvoda:
- Az óvoda 2022.12.21-től - 2023.01.02-ig zárva lesz, az épület fűtését ez idő alatt temperálással kell biztosítani.
- az Óvoda 2023.01.02-től az egységes és általános intézkedések figyelembevételével tart nyitva.
A Bagaméri Polgármesteri Hivatal:
A Hivatal fűtése és temperálása is tűzifával megoldható. Az elektromos energiafelhasználást jelentősen csökkenteni lehet a napelemek által megtermelt energia és a „Home Office „feladatellátás alkalmazásával. A tűzifával történő fűtés a közfoglalkoztatással biztosítható, mind a tüzelőanyag előállítása és a fűtők biztosítása által. A Napelemes rendszer éves elszámolása fedezi a Home Office működés ideje alatti, a „csak a hivatalban” ellátandó feladatvégzés során a használt irodákban jelentkező klimaberendezés működtetésének költségét.
Általánosságban Péntek „HOME OFFICE” munkavégzés, Hétfő-Szerda–Csütörtök a Hivatalban végzett munka, ügyfélfogadás 08-12; 13-15 közötti időben. Kedden ügyfélfogadás nincs. Rendkívüli esetekben a megadott elérhetőségekre tett bejelentések alapján az ügyintézés az érintettek otthoni vagy hivatalban végzett munkavégzése által történik.
Konkrétan:
- 2022. 10.28-tól- 2022.11.07-ig „Home Office” munkavégzés
(indoka: 2022.11.02.-04. között 3 munkanap van ezáltal az otthoni munkavégzés jelentős 9 napon át tartó energia és fűtőanyag megtakarítást eredményez.)
- november 02-án 13. 00-tól Bizottsági ülés, mely a jegyzői iroda, a szociális iroda klíma fűtésével biztosítja a végrehajtást, ebben az időben az érintett munkatársak a hivatalban végeznek munkát.
- november 04-én a bérek elutalása történik a Hivatalban a pénzügyi iroda igénybevétele útján, az érintett munkatársak a Hivatalban végzik el a feladatot a szükséges időtartamban és felkészülünk a november 7-ei kifizetésre, mely a Hivatal ügyfélszolgálatát érínti.
- 2022 november 07-én mindenki a Hivatalban végez munkát, ettől kezdve 08-tól beáll az általánosságban elfogadott munkarend.
- 2022 december 23-tól - 2022.december 31 -ig igazgatási szünet lesz!
- január 02-tól- január 09-ig szintén igazgatási szünet lesz, mely igazodik MÁK, a Tankerület, a bankok és más államigazgatási szervek működéséhez.
4.) A Bagaméri Szociális Alapszolgáltatási Központ:
Működése általánosságban tejes egészében a Bagaméri Polgármesteri Hivatal működési rendjével megegyezik, azzal a megkötéssel, hogy a konkrét eseteket az intézményvezető megtervezi és egyezteti a hivatal vezetőjével.
4.) Bagamér Nagyközség Konyhája:
- A konyha 2022.december 21-től- 2023- 01 02-ig zárva tart.
- Az épület fűtését temperálni kell.
- az időszakban jelentkező szociális ebéd biztosítása hideg étkezéssel történik december 22-23-án, ezt követően a szociális és szünidei étkeztetés biztosítása más szolgáltatókkal kötött szerződés alapján történik.
5.) Egészségház Bagamér:
- Az épület fűtése tűzifával megoldható.
- az elektromos áram felhasználására az egységes és általános intézkedések az irányadóak.
Egyéb takarékossági intézkedések:
- valamennyi irodai alkalmazás és munkavégzés során a papírlapú nyomtatás és a telefonbeszélgetések időtartamának csökkentése.
Bagamér, 2022. 10.28.
Bagamér Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete