2024. március 19. kedd
József, Bánk, Józsa
05:53 18:03

Holnap
Klaudia, Alexa
napja lesz.
Március 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Látogatók
14
Cikkek
159

Oldalainkat 53 vendég és 0 tag böngészi

Hasznos oldalak

01_Kormanyhivatalok.png02_Magyarorszag_Kormanya.png03_Szocialis_es_Gyermekvedelmi_Foigazgatosag.png04_Emberi_Eroforrasok_Miniszteriuma.png05_Integralt_Jogvedelmi_Szolgalat.png06_Alapveto_Jogok_Biztosanak_Hivatala.png07_Csalad_Ifjusagi_es_Nepesedespolitikai_Intezet.png08_Debreceni_Javitointezet.png

Tisztelt Bagaméri Polgárok!
Kedves Barátaim, Ismerőseim!

Tisztelettel és szeretettel köszöntök Mindenkit Bagamér Nagyközség Honlapján. Itt, ezen a helyen eddig is megtalálhattuk falunk fontosabb eseményeit, aktuális történéseit.
A bennünket érintő híreket, információkat azonban szeretnénk kibővíteni, kiszélesíteni. Még több tudnivalót, még több ismeretet, még több érdekességet szeretnénk honlapunkon bemutatni, ismertetni. Ehhez kérjük az Önök segítségét is. Községünket érintő kisebb-nagyobb eseményeket, híreket, történéseket küldjék el hozzánk. Legyenek Önök is tudósítói honlapunknak. Legyen minél színesebb, gazdagabb a rólunk szóló „újság” . Előre is köszönjük szíves segítségüket, támogatásukat! Csináljunk együtt egy élhetőbb, boldogabb falut.

Tisztelettel: Erdős Tibor polgármester

 

 

 

LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ TŰZVÉDELMI SZABÁLYOKRÓL

 

Tájékoztatom a Tisztelt Lakosságot, hogy az elmúlt időszak száraz meleg tavaszi időjárása és a tavaszi kertrendezési, mezőgazdasági munkálatok megnövelték a szabadtéri tüzek kialakulásának kockázatát.  Az elmúlt hetekben már számos szabadtéri tűzesettel kellett megbirkózni a tűzoltóknak és jelentős anyagi károk keletkeztek a tűzesetek nyomán.

 

Felhívom a Tisztelt Lakosság figyelmét az alábbi szabályokra:

 1. Tűzgyújtási tilalom betartása:

 Tűzesetek szabad területen történő bekövetkezésének nagyobb kockázata esetén, az erdőgazdálkodásért felelős miniszter, fokozott tűzveszély időszakát (azaz tűzgyújtási tilalmat) állapíthat meg, és hirdethet ki, egyeztetve a katasztrófavédelem központi szervével a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal (BM OKF). Tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) idején tilos tüzet gyújtani az erdőterületeken, valamint a fásításokban és az ezek 200 méteres körzetén belül lévő külterületi ingatlanokon. Ide értendők a felsorolt területeken található tűzrakó helyek, a vasút és közút menti fásítások, de tilos a parlag- és gazégetés is.

 

2. Avar és kerti hulladék égetésének szabályai:

A hatóság által megállapított fokozott tűzveszély a belterületi szabadtéri tűzhasználat esetén is fennáll. Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a lábon álló növényzet, tarló, növénytermesztéssel összefüggésben és a belterületi, valamint a külterületen lévő zártkerti ingatlanok használata során keletkezett hulladék szabadtéri égetése tilos. A hatályos jogi szabályozás értelmében tilos a kerti hulladék égetése. A tiltás alól az önkormányzat helyi rendeletben felmentést adhat, ebben szabályozza az égetés feltételeit, körülményeit is. Arról, hogy mikor lehet a kertben égetni, a helyi önkormányzatnál kell a lakosságnak érdeklődni. Amennyiben az önkormányzatnak nincs ilyen rendelete, akkor tilos az avar és kerti hulladék égetése. Ha ilyen cselekmény mégis megtörténik, a vonatkozó szabályozás alapján tűzvédelmi bírság kerül kiszabásra, mely összege 10.000 Ft-tól 3.000.000 Ft-ig terjed.

 

Bagamér Nagyközség nem állapított meg ebben a tárgyban helyi rendeletet, tehát mindenkor tilos a kerti hulladék égetése.

 

3. Kerti grillsütő használata, szalonnasütés, bográcsozás szabályai:

A saját tulajdonú, belterületi ingatlanon található tűzhely, vagy grillsütő használata nem tiltott a tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) idején sem. Az ilyen – nyílt lángú – berendezések, eszközök használata, tűz gyújtása az ingatlanon belül az általános égetési szabályok betartása mellett történhet. Ezek röviden a következők:

  • nem szabad felügyelet nélkül hagyni a tüzet, a még ki nem hűlt parazsat, hamut;
  • gondoskodni kell a megfelelő, tűz oltására alkalmas anyag, eszköz – víz, homok – készenlétben tartásáról;
  • az égetést követően a tüzet gondosan el kell oltani, meg kell győződni arról, hogy valóban kialudt.

Erdő kétszáz méteres körzetében lévő külterületi ingatlanokon azonban tilos a tűzgyújtás tűzgyújtási tilalom (fokozott tűzveszély) időszakában. Kerti grillsütő használata, szalonnasütés, bográcsozás során keletkező tűzeset, mely anyagi károkat, vagy személyi sérülést okoz, szintén szankcionálással jár, amennyiben megállapítható a szándékosság, vagy gondatlanság tényállása. 

 

4. Az Országos Tűzvédelmi Szabályzat (OTSZ) előírásai:

Az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet szabályozza a különböző tűzveszélyes tevékenységet. Az OTSZ legutóbbi módosításában, a 226. § szerint az olyan füstfejlődéssel vagy lánghatással járó tevékenységet, amely összetéveszthető a valós tűzesettel, az illetékes hivatásos katasztrófavédelmi szerv területi szervéhez (azaz a Hajdú-Bihar Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatósághoz – Cím: 4027 Debrecen, Böszörményi út 46-56.) a tevékenység megkezdése előtt írásban be kell jelenteni. A bejelentésnek tartalmaznia kell a tevékenység végzésének időpontját, terjedelmét, földrajzi koordinátákkal, címmel vagy helyrajzi számmal megadott helyét, a kapcsolattartó telefonos elérhetőségét és lakcímét vagy tartózkodási helyét. (pl.: csatornafüstölés, gyümölcsfák elfagyás elleni védelme). A bejelentés formája nincs előírva, de indokolt olyan értesítési módot választani, aminek nyoma van, az esetleges későbbi félreértések megelőzése érdekében.

  

Kérem a Tisztelt Lakosságot otthonaink, javaink a szomszédságunkban élők biztonsága érdekében a fenti előírások betartására.

  

Együttműködésüket, felelősséget érző állampolgári magatartásukat ezúton is köszönöm!

  

Bagamér, 2024. március 18.       

Erdős Tibor

polgármester

 

A 126 évvel ezelőtt történt Bagaméri Zendülés eseményeire emlékezett a település vezetősége és a lakosság szűkebb köre.

Az ünnepi alkalom után Erdős Tibor polgármester és Dienes Ferencné nyugalmazott óvodavezető koszorút helyezett el az emléktáblához.

Településünk minden egyes lakosának az alábbi idézettel kívánok nagyon boldog új esztendőt.

Erdős Tibor Bagamér polgármestere

Bagamérban 2023.12.23-án szombaton fellobbant a 4. adventi gyertya, mely a szeretetet jelképezi. Az ünnepségen Petróczi Szabolcs református lelkész mondta el ünnepi gondolatait, ezt követően a református egyházközség énekkara előadásában ünnepi dalokat hallgathattak meg a vendégek, majd Kocsis Antal, a görög katolikus egyház tisztelendője mondta el ünnepi gondolatait.

Bagamérban 2023.12.17-én vasárnap meggyújtásra került a 3. adventi gyertya, mely az örömöt jelképezi. Az ünnepségen a Bagaméri Hagyományőrző Közösség asszonyai és a Bagaméri Református Egyház vásári hangulatot mutatott be az oda érkezők számára. A rendezvényen a résztvevők megkóstolhatták az elkészült hagyományos ételeket, melyet nagyszüleink sütöttek és ízleltettek meg velünk régen. A vásári hangulatból nem maradt ki a forralt bor sem.

Köszönet Szabó Zsolt helyi vállalkozónak és Lakatos Gyula képviselő úrnak, a Bagaméri Hagyományőrző Kör asszonyainak és minden olyan személynek, aki munkájával segítette a rendezvény sikeres lebonyolítását.

Elkezdődött az Adventi időszak. A községi parkban meggyújtásra került az első szál gyertya, mely a HIT szimbóluma.

Bagamér Nagyközség Önkormányzata képviseletében Erdős Tibor polgármester minden óvodás és iskolás korú gyermek részére mikulás csomagot ajándékozott. A csomagokat az intézmények vezetői vették át. A kiosztását a mikulás bácsira bíztuk. Köszönjük a segítségét!

 

TÁJÉKOZTATÓ

 

Tisztelt Bagaméri Lakosok!

 

 Tájékoztatjuk Önöket, hogy Bagamér Nagyközség Önkormányzata 2023. évben is sikeres pályázatot nyújtott be a Belügyminisztérium által kiírt szociális célú tűzifa támogatásra.

 

Bagamér Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 12/2023. (X.11.) önkormányzati rendeletével döntött a természetben nyújtott szociális célú tűzifa támogatás helyi szabályairól.

 

Ennek keretében lehetősége van a lakosságnak a szociális tűzifa igénylésére kérelem formájában.

 

A nyomtatvány átvehető 2023. november 06-tó1 a Bagaméri Polgármesteri Hivatalban.

 

A kérelmeket 2023. november 06. és 2023. November 30. között lehet benyújtani a Bagaméri Polgármesteri Hivatalba, ügyfélfogadási időben.

 

Hétfő:   8:00-12:00 óráig

Szerda: 8:00-12:00 óráig

Csütörtök: 8:00-12:00 és 13:00-15:00 óráig

 

A kérelem benyújtásának utolsó napja 2023. November 30. 1 5:00 óra!

 

 

B a g a m é r, 2023. november 06.

 

Bagamér Nagyközség Önkormányzata

Mély megrendüléssel tudatjuk, hogy nagyrabecsült, tisztelt alpolgármesterünk, Markovits Mátyás Tibor,  tragikus hirtelenséggel, 67 éves korában elhunyt.

Markovits Mátyás Tibor Alpolgármester Urat Bagamér Nagyközség Önkormányzata saját halottjának tekinti.

Markovics Mátyás Tibor Alpolgármester Úrtól 2023. október 13-án 13:00-kor veszünk végső búcsút a Bagaméri Köztemetőben.

Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázat  felsőoktatási hallgatók számára a 2023/2024. tanév második és a 2024/2025. tanév első félévére vonatkozóan igényelhető.

A pályázat célja, az esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok felsőoktatásban való részvételének támogatása.

„A” típusú  pályázat:

A pályázók köre

 

Bursa Hungarica Ösztöndíjban a Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése alapján kizárólag a települési önkormányzat területén állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezők részesülhetnek. [A Korm.rendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethető meg, amelyet a pályázó a lakcímkártyájával tud igazolni.]

 

Az ösztöndíjpályázatra azok a települési önkormányzat területén lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási hallgatók jelentkezhetnek, akik a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 1. mellékletében szereplő felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali munkarend) alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat.

 

Az ösztöndíjra pályázhatnak a 2023 szeptemberében felsőoktatási tanulmányaik utolsó évét megkezdő hallgatók is. Amennyiben az ösztöndíjas hallgatói jogviszonya 2024 őszén már nem áll fenn, úgy a 2024/2025. tanév első félévére eső ösztöndíj már nem kerül folyósításra.

 

Az ösztöndíjra pályázatot nyújthatnak be azok a hallgatók is, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatási intézményben a pályázás időpontjában szünetel. Az ösztöndíj folyósításának feltétele, hogy a 2023/2024. tanév második félévére a beiratkozott hallgató aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezzen.

 

Nem részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:

 

  • honvéd tisztjelölt, rendvédelmi oktatási intézmény tisztjelöltje, a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú, valamint a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos  állományú hallgatója, a rendészeti képzésben részt vevő ösztöndíjas hallgató;
  • doktori (PhD) képzésben vesz részt;
  • kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban és/vagy vendéghallgatói képzésben vesz részt;
  • akiről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a pályázat benyújtásakor a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló, valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott, vagy ilyen nyilatkozatot tett;
  • aki a pályázat benyújtását megelőző három naptári éven belül az államháztartás alrendszereiből juttatott valamely támogatással összefüggésben a támogatási szerződésben/támogatói okiratban/ösztöndíjszerződésben foglaltakat önhibájából nem vagy csak részben teljesítette.

 

Amennyiben a pályázó a támogatást ismételten igénybe kívánja venni – a vonatkozó jogszabályok biztosította keretek között –, úgy az ösztöndíj-pályázatot a következő évi pályázati fordulókban újra be kell nyújtania.

 

 

„B” típusú pályázat

A Bursa Hungarica Ösztöndíjban a Kormányrendelet 18. § (2) bekezdése alapján kizárólag a települési önkormányzat területén állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezők részesülhetnek. [A Kormányrendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethető meg, amelyet a pályázó a lakcímkártyájával tud igazolni.]

 

Az ösztöndíjpályázatra azok a települési önkormányzat területén lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű fiatalok jelentkezhetnek, akik:

 

  1. a) a 2023/2024. tanévben utolsó éves, érettségi előtt álló középiskolások;

vagy

  1. b) felsőfokú végzettséggel nem rendelkező, felsőoktatási intézménybe még felvételt nem nyert érettségizettek;

 

és a 2024/2025. tanévtől kezdődően a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 1. mellékletében szereplő felsőoktatási intézmény keretében teljes idejű (nappali munkarend) alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőoktatási szakképzésben kívánnak részt venni.

 

Nem részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:

 

  • honvéd tisztjelölt, rendvédelmi oktatási intézmény tisztjelöltje, a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú, valamint a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos  állományú hallgatója, a rendészeti képzésben részt vevő ösztöndíjas hallgató;
  • doktori (PhD) képzésben vesz részt;
  • kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban és/vagy vendéghallgatói képzésben vesz részt;
  • akiről hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a pályázat benyújtásakor a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló, valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott, vagy ilyen nyilatkozatot tett;
  • aki a pályázat benyújtását megelőző három naptári éven belül az államháztartás alrendszereiből juttatott valamely támogatással összefüggésben a támogatási szerződésben/támogatói okiratban/ösztöndíjszerződésben foglaltakat önhibájából nem vagy csak részben teljesítette.

 

A pályázók közül csak azok részesülhetnek ösztöndíjban, akik a 2024. évi felsőoktatási felvételi eljárásban először nyernek felvételt felsőoktatási intézménybe és tanulmányaikat a 2024/2025. tanévben ténylegesen megkezdik.

 

 

 

A pályázat benyújtásának módja és határideje

A pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer) egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése:

 

https://bursa.emet.hu/paly/palybelep.aspx

 

Azok a pályázók, akik a korábbi pályázati években regisztráltak a rendszerben, már nem regisztrálhatnak újra, ők a meglévő felhasználónév és jelszó birtokában léphetnek be az EPER-Bursa rendszerbe. Amennyiben jelszavukat elfelejtették, az Elfelejtett jelszó funkcióval kérhetnek új jelszót. A pályázói regisztrációt követően lehetséges a pályázati adatok rögzítése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A személyes és pályázati adatok ellenőrzését, rögzítését követően a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzathoz kell benyújtaniuk a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül. A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzat köteles az EPER-Bursa rendszerben igazolni. A be nem fogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek részt.

 

A pályázat rögzítésének és az önkormányzathoz történő benyújtásának

határideje: 2023. november 3.

 

A pályázatot az EPER-Bursa rendszerben kitöltve, véglegesítve, onnan kinyomtatva, aláírva kizárólag a lakóhely szerint illetékes települési önkormányzat polgármesteri hivatalához kell benyújtani.

 

Egyeztetésre hívja a tormaágazat szereplőit az agrárminiszter

Nagy Istvánt a hazai tormatermesztés aktualitásai mellett a Debreceni Egyetem agrárképzéséről is kérdeztük.

Mint arról korábban beszámoltunk, ismét nehéz helyzetbe kerültek a hazai tormatermesztők, ugyanis az elmúlt évekhez képest most nagy a bizonytalanság, a termelők olyan átvételi árakkal találkoznak, amelyek szinte ellehetetlenítik az Európa-szerte híres fűszernövény termesztését. A probléma megoldásának érdekében egyeztetett a közelmúltban Erdős Tibor, bagaméri polgármester Nagy István agrárminiszterrel. A szaktárca vezetőjével az augusztus 17-20. között megrendezett 32. Farmer Expó Nemzetközi Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakkiállítás, valamint a 18. Hortico Zöldség-Gyümölcs Kertészeti Szakkiállítás megnyitóját megelőzően beszélgettünk a találkozó tapasztalatairól, emellett pedig a négynapos szakmai fórumról és a Debreceni Egyetem agrárképzésének jelentőségéről is kérdeztük.

 

Milyen problémák merültek fel a tormatermesztők részéről, hogyan tud az Agrárminisztérium segíteni az ágazat helyzetén?

 

Hálás vagyok polgármester úr kezdeményezéséért, hiszen már évekkel ezelőtt is külön kellett foglalkoznunk a tornatermesztőkkel.

 

„Ez egy speciális ágazat, speciális gondokkal, de a jövőjét mindenképpen biztosítanunk kell. Polgármester úr – aki maga is tormatermesztő – jelezte, hogy gondok vannak az ágazatban, hiszen a felvásárlók által meghirdetett árak olyan mértékűek, amelyek sok esetben az önköltséget sem fedezik.”

Ez pedig komoly feszültséget kelthet és jelentős problémákat is előrevetíthet. A megbeszélésünk alkalmával ígéretet tettem arra, hogy mindenképpen felülvizsgáljuk a helyzetet. Tehát a kormányhivataloktól bekérjük ezeket a szerződéseket és megnézzük, hogy szabályosak-e, érvényesek-e; a felek a vonatkozó jogszabályok minden pontját betartják-e. Érdemes megfontolni azt is, hogy az augusztusi határidőt tartsuk-e ezeknél a szerződéseknél, vagy hozzuk korábbra azt, hiszen a felvásárlók is már tavasszal megkötik a maguk üzleteit a feldolgozó üzemekkel, tehát a termelő is sokkal nyugodtabb lenne, ha egész évben biztonságban tudhatná magát. Mindezekről egy egyeztetést kezdeményezek a felvásárlókkal. Szeretnék velük leülni, s megismerni az álláspontjukat, az ők szemszögükből kiértékelni a fennálló helyzetet. Bízom benne, hogy sikerül ismét közös megoldást találni, mely minden érdekelt felet szolgál, mint ahogy sikerült néhány évvel ezelőtt ennél sokkal kilátástalanabb helyzetben.

 

Milyen megoldási javaslattal élhet a szaktárca mind a termelők, mind a felvásárlók felé?

 

„Amit mindenképpen szeretnék majd a termelőkkel is megértetni, hogy külön-külön kis érdekérvényesítő képességük van, így érdemesebb lenne megvizsgálni azt, hogyan lehetne termelői együttműködéseket létrehozni.”

Hogy ezt szövetkezetnek vagy integrációnak hívjuk, lényegtelen, csak a termelőknek legyen egy-egy képviselője, akik le tudjanak ülni a felvásárlókkal és alkut tudjanak kötni az árakra. Ne lehessen ár alá menni, ne lehessen egyik termelőt a másikkal kijátszani, hanem legyen egy olyan árverseny, egy olyan áralku, ami fedezi az önköltséget, a termelők túlélését, segíti a feldolgozók, felvásárlók működését és a fogyasztók biztonságos tormaellátását. Tehát alapjaiban kell felépítenünk ezt a termékpályát.

 

„Ennek érdekében a következő lépésként a termelőket hívom egyeztetésre, hogy megnézzük, milyen lehetőségeink vannak.”

 Szeretném felvázolni számukra, ha termelői együttműködések jönnek létre, akkor hogyan lehet támogatni akár egy hűtőház-beruházással, gépvásárlás támogatásával a szaporítóanyag ültetését, a termény beszedését, a növényápolást, hiszen egy termelői integrációnak más a támogatási intenzitása. Ez új dimenzióba helyezheti az egész tornatermesztést, ugyanis a korszerűsítés, a modernizáció, a fizikai munka megkönnyítése nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy hosszú távon biztonságba helyezzük a tornatermesztést. Természetesen a felvásárlóknak is teszek ajánlatot, a közös agrárpolitika stratégiai tervében hangsúlyos helyen szerepel az élelmiszeripar és a feldolgozóipar fejlesztése. Továbbá érdemes megfontolni annak a lehetőségét, hogy a torma egy előfeldolgozáson essen át, mielőtt a feldolgozóhoz kerül. Ezekhez természetesen a támogatási feltételeket, pályázati lehetőségeket is szeretnénk biztosítani.

Kiemelt illetményért indított toborzást a Magyar Honvédség

A világ egyik legmodernebb harcjárművének kezelésére most kiemelt illetményért jelentkezhetnek a fiatalok a Magyar Honvédség kötelékébe. Aki a Lynx-zászlóaljhoz csatlakozik, bruttó 737 ezer forintos fizetéssel kezdheti meg katonai pályáját Hódmezővásárhelyen.

„Az újonnan beérkező modern eszközeink kezelésére katonákra van szükségünk, és elkezdhetjük ezekhez az eszközökhöz szükséges toborzást is. Úgy is mondhatnánk, hogy embert várunk a vasra” – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf, honvédelmi miniszter augusztus 11-én pénteken, Szentesen a toborzókampány beharangozó rendezvényén.

A Lynx („Hiúz”) egy páncélozott gyalogsági harcjármű, amely egy a világ legmodernebb haditechnikai eszközei közül. A hódmezővásárhelyi MH Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandárnál felálló úgynevezett Lynx-zászlóaljba várja most a fiatalok jelentkezését a Magyar Honvédség.

A szolgálatból eredő fizikai követelmények, kiképzések, a modern haditechnikai eszközök kezeléséből adódó felelősség anyagi elismerését fejezi ki a bruttó 737 ezer forintos alapilletmény.

A szeptember 11-én induló 8 hetes kiképzést a hódmezővásárhelyi alakulatnál kell teljesíteni. Ezen időszakban csak hétvégente lehet hazajárni. Az alapkiképzés során a résztvevők megismerik többek között a katonai élet szabályait, a terep jellemzőit, a harcászati ismereteket és a rendszeresített egyéni fegyverek kezelését. Ennek befejezése után mindenki egészségügyi alkalmassági vizsgálaton vesz részt, amely általános egészségügyi és pszichikai vizsgálatból, valamint fizikai alkalmassági felmérésből áll. Utóbbi 3200 méter futás és 2-2 perc alatt felülés és fekvőtámasz teljesítését jelenti.

A programba az jelentkezhet, aki 18. életévét betöltötte, cselekvőképes, büntetlen előéletű, rendelkezik magyar állampolgársággal, és megvan a minimum 8 általános iskolai végzettsége. A jogosítvány (B/C/D kategóriás) előnyt jelent, de nem feltétel.

Jelentkezni lehet országszerte bármelyik toborzóirodában (Debrecenben a Péterfia utca 58/a szám alatt) vagy a Magyar Honvédség karrieroldalán az iranyasereg.hu oldalon. Aki megfelel minden feltételnek, szeptember 11-én kezdheti meg kiképzését Hódmezővásárhelyen.

 

Tisztelt lakosság!

Tormatermeléssel foglalkozó személyek!

 

A tormatermelés körül kialakult problémák ismeretében elfogadhatatlannak tartom a kereskedői oldal ilyen jellegű megnyilvánulását. Olyan szerződés aláírására késztetik az embereket, melyben az ár feltüntetése az önköltséget sem fedezi. Az ügy érdekében és orvoslására az Agrár minisztériumban jártam. Ismertettem miniszter urat a gondjainkról. Megértették és ígéretet kaptam, hogy tőlük minden telhetőt megtesznek. Bővebb tájékoztatást szeretnék adni a látogatásommal kapcsolatban melyre tisztelettel hívom a fórumra. A környező településekről is várom az érdeklődőket.

 

Helye: Bagamér Műv. ház.

Ideje: 2023. augusztus 11.  péntek 17:00

   

Erdős Tibor
polgármester

Tisztelt Bagaméri Lakosság!

 

Bagamér Nagyközség Önkormányzata az alábbi változásokról tájékoztatja Önöket!

 

Magánszemélyek Kommunális Adója:

Bagamér Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022 (XI.29.) önkormányzati rendeletében meghatározott 2. §. alapján a magánszemélyek kommunális adójának mértéke a helyi adókról szóló 1990. évi  C. törvény  ( továbbiakban Htv.)  11. §. illetve 17. §-ban meghatározott adótárgyanként, illetve lakásbérleti jogként 7000 Ft/ év.

Utalás esetén a számlaszám változatlanul a következő: 61400007-15108984

 

Helyi Iparűzési Adó:

Bagamér Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022 (XI.29.) önkormányzati rendeletében meghatározott 2. §. alapján az állandó jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adó évi mértéke az adó alapjának 2 %-a.

Forintban történő utalás esetén számlaszám változatlanul: 61400007-15108991

  1. 01. 01. napjától a helyi iparűzési adó devizában történő megfizetéséről szóló 366/2022. (IX.26.) kormányrendelet alapján a helyi iparűzési adó befizetéseiket euro vagy amerikai dollár devizanemben is teljesíthetik. Ebben az esetben az utalás az alábbiak szerint történjen:

Önkormányzat neve: Bagamér Nk. Önkormányzata

Számla száma: 10034002-00345954-02120018

Számla IBAN száma: HU97 1003 4002 0034 5954 0212 0018

 

 

Felhívjuk figyelmüket, hogy a deviza átutalás kezdeményezésekor a fizető félnek minden esetben fel kell tüntetnie a következő kódot: Magyar Államkincstár BIC kód: HUSTHUHB

                                                                        Magyar Nemzeti Bank BIC kód: MANEHUHB

 

Települési mezőőri szolgálatról és a mezőőri járulékról:

Bagamér Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2022 (XI.29.) önkormányzati rendeletében meghatározott III. fejezet 3.§-a alapján évente:

  1. Külterületi termőföldek esetében: 750 Ft/ha/év

 

  1. Zártkerti ingatlanok esetében: 0-1000 m2 500 Ft/év

                                                             1001-2000m2              1000 Ft/év

                                                             2001-3000 m2             1500 Ft/év

                                                             3000 m2 felett              2000 Ft/év

Az adó változásairól szóló részletes szabályok megtalálhatóak Bagamér honlapján a http://bagamer.hu/index.php/kozerdeku-2/rendeletek menüpont alatt

 

Bagamér, 2023. 01. 16. 

 

     Erdős Tibor                                                                                             Nyíri Béla

    polgármester                                                                                               jegyző

Közlemény!

 

Tájékoztatnám a lakosság azon rétegét, kik a problémájukat, sérelmüket az internet világában próbálják orvosolni, másokkal véleményeztetni. Első sorban utána kellene olvasni, hogy az Önkormányzati rendszer hogyan épül fel. Mi a feladata ki miért felelős. A polgármester mögött, 6 választott képviselő van. Több bizottságot kell alakítani, amit a törvény ír elő. A bizottságok, értem ebben a pénzügyi, szociális melyben szintén választott emberek vannak és jogosultsággal rendelkeznek. Pénzügyi bizottság vezetője Jelinek László, szociális bizottság vezetője Bereczki Károlyné, polgármestertől függetlenül döntenek. Döntéseikért felelősséggel tartoznak. Kérdésekre, panaszra válaszolni hivatottak. Ezeket kellene tudni a tisztelet állampolgároknak, hogy a sérelmükkel kit kell keresni, kitől kaphatnak választ. Azt a legkönnyebb, hogy a polgármestert rágalmazzuk mindenért, ami körülöttünk van. Nem fogom leírni, amit az első mondataimban közöltem, utána kell olvasni. Az Önkormányzatnak van egy honlapja, amin fel van tüntetve, le van írva a működési szabályzat. Mindent közöl, tudat. Ezen felül van, a településen választott Roma Nemzetiségi Önkormányzat vezetővel, és képviselőivel. Hozzájuk is lehet fordulni, segítséget kérni. Én, mint település vezető polgármester, a legtöbbet megtettem annak érdekében, hogy a szociális tüzifa támogatást a település megkapja. Munkatársaimmal közösen, minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy az itt élő emberek mindennapjait jobbá tegyük. Azt is közölném, hogy Bagamér az a település, mely a legtöbb mennyiséget megkapta a választókerületben. Ez az én dolgom, amit egyesek így köszönnek meg. A tüzifa mennyiség odaítélését, mértékét a szociális bizottság végezte. Az ilyen jellegű problémákkal a bizottság vezetőjét lehet keresni. Végén azt is szeretném közölni, aki ilyen megnyilvánulást tesz, az számoljon azzal is, hogy egy közfeladatot ellátó személy sérelmére nyilvánul meg. Ha ebben feljelentés történik, komoly büntetésre számíthat az elkövető.  

 

 

 

Erdős Tibor

polgármester

A fogászati rendelés 2023. Január 1-től új helyen a Kossuth utca 12.szám alatt az Egészségház első emeletén  működik.
A rendelési idő változatlan marad :
Hétfő,Szerda: 12.30- 18.30
Kedd,Csütörtök: 8-12.30
Péntek: Nincs rendelés
 
Az utolsó beteg fogadása a rendelési idő vége előtt fél órával lehetséges.
A tömésekre bejelentkezés a 06 50/1330145-ös telefonszámon történik.

 

BAGAMÉR NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK TAKARÉKOSSÁGI INTÉZKEDÉSE

AZ UKRAJNA TERÜLETÉN FENNÁLLÓ FEGYVERES KONFLIKTUS ÉS AZ UNIÓS SZANKCIÓK OKOZTA ENERGIA, SZOLGÁLTATÁS, ÉS ÉLELMISZERÁRAK DRÁGULÁSA MIATTI KIADÁSOK CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN

2022.11.18- 2023. 01. 09. KÖZÖTT IDŐSZAKBAN

 

Az egységes és általános takarékossági intézkedések:

1.) A villamos áram felhasználásának csökkentése érdekében az elektromos árammal működő, a feladat ellátása érdekében használt gépek, berendezések világító lámpatestek eszközök csak a munkavégzéshez szükséges ideig legyenek bekapcsolva és használva.

2.) A helyiségekben, a világítást csak indokolt esetben és az ott tartózkodás időtartamára lehet használni.

3.) Az önkormányzat által, az önkormányzat helyiségeibe a feladat ellátásához szükséges elektromos árammal működő eszközön kívül mindennemű más elektromos eszköz használata és bevitele tilos.

4.) Azok az intézmények, ahol a fűtés csak gázzal történhet (Óvoda, Biztos Kezdet Gyerekház, Konyha) a 353/2022.(IX.19.) Korm. rendelet 3.§ (2) és (4) bekezdésében foglaltak szerint, az előírt hőmérséklet alsó határát kell biztostani.

5.) A piaci áron beszerzett üzemanyaggal működő eszközök használatát (erőgép, gépkocsi, kisgépek) csak az indokolt esetekre kell korlátozni.

6.) Azokon a napokon, amikor az épületekben nincs munkavégzés, az épületek fűtésének temperálását a külső hőmérséklethez kell igazítani, az előírt léghőmérsékletet azonban a munkavégzés kezdetére biztosítani kell.

7.) Az elektromos áram szolgáltatására kötött kereskedelmi szerződés 2024. december 31-ig 67 Ft/Kw áron biztosított az önkormányzat és intézményei részére.

8.) A gázellátásra kötött szerződés 2022. december 31-ig biztosított 147 Ft/ m3 áron, ezért több szolgáltatót kell megkeresni a legolcsóbb beszerzés érdekében.

9.) A hivatal és az intézmények vezetői folyamatosan ellenőrizzék az általános takarékossági intézkedések betartását.

 

Az Önkormányzat intézményeit és a Bagaméri Polgármesteri Hivatalt érintő konkrét és sajátos takarékossági intézkedések:

 

1.) Bagaméri Könyvtár és Művelődési Ház:

- Az épület Könyvtári részének fűtése az előírt levegőhőmérsékletre légkondicionáló berendezéssel biztosítható, melynek üzemelési költségét a napelemrendszer éves termelése kompenzál. Az épület többi részein az épület belső részeinek felújítása és a fűtési rendszer korszerűsítése, az épület külső energetikai célú szigetelése miatt nem kerül beüzemelésre, emiatt kiadások nem keletkeznek.

- A Könyvtár nyitva tartása a Bagaméri Polgármesteri Hivatalhoz igazodóan szabadságolás ideje alatt temperálással fűthető.

- az elektromos áram felhasználására az egységes és általános intézkedések az irányadóak.

Az épületben az energiafelhasználást megtakarító napok száma megegyezik a Polgármesteri Hivatalnál leírtakkal. (nap)

 

 

2.) Bagaméri Napköziotthonos Óvoda:

- Az óvoda 2022.12.21-től - 2023.01.02-ig zárva lesz, az épület fűtését ez idő alatt temperálással kell biztosítani.

- az Óvoda 2023.01.02-től az egységes és általános intézkedések figyelembevételével tart nyitva.

 

A Bagaméri Polgármesteri Hivatal:

A Hivatal fűtése és temperálása is tűzifával megoldható. Az elektromos energiafelhasználást jelentősen csökkenteni lehet a napelemek által megtermelt energia és a „Home Office „feladatellátás alkalmazásával. A tűzifával történő fűtés a közfoglalkoztatással biztosítható, mind a tüzelőanyag előállítása és a fűtők biztosítása által. A Napelemes rendszer éves elszámolása fedezi a Home Office működés ideje alatti, a „csak a hivatalban” ellátandó feladatvégzés során a használt irodákban jelentkező klimaberendezés működtetésének költségét.

Általánosságban Péntek „HOME OFFICE” munkavégzés, Hétfő-Szerda–Csütörtök a Hivatalban végzett munka, ügyfélfogadás 08-12; 13-15 közötti időben. Kedden ügyfélfogadás nincs. Rendkívüli esetekben a megadott elérhetőségekre tett bejelentések alapján az ügyintézés az érintettek otthoni vagy hivatalban végzett munkavégzése által történik.

Konkrétan:

- 2022. 10.28-tól- 2022.11.07-ig „Home Office” munkavégzés

 (indoka: 2022.11.02.-04. között 3 munkanap van ezáltal az otthoni munkavégzés jelentős 9 napon át tartó energia és fűtőanyag megtakarítást eredményez.)

  • november 02-án 13. 00-tól Bizottsági ülés, mely a jegyzői iroda, a szociális iroda klíma fűtésével biztosítja a végrehajtást, ebben az időben az érintett munkatársak a hivatalban végeznek munkát.
  • november 04-én a bérek elutalása történik a Hivatalban a pénzügyi iroda igénybevétele útján, az érintett munkatársak a Hivatalban végzik el a feladatot a szükséges időtartamban és felkészülünk a november 7-ei kifizetésre, mely a Hivatal ügyfélszolgálatát érínti.
  • 2022 november 07-én mindenki a Hivatalban végez munkát, ettől kezdve 08-tól beáll az általánosságban elfogadott munkarend.
  • 2022 december 23-tól - 2022.december 31 -ig igazgatási szünet lesz!
  • január 02-tól- január 09-ig szintén igazgatási szünet lesz, mely igazodik MÁK, a Tankerület, a bankok és más államigazgatási szervek működéséhez.

 

4.) A Bagaméri Szociális Alapszolgáltatási Központ:

Működése általánosságban tejes egészében a Bagaméri Polgármesteri Hivatal működési rendjével megegyezik, azzal a megkötéssel, hogy a konkrét eseteket az intézményvezető megtervezi és egyezteti a hivatal vezetőjével.

 

4.) Bagamér Nagyközség Konyhája:

- A konyha 2022.december 21-től- 2023- 01 02-ig zárva tart.

- Az épület fűtését temperálni kell.

- az időszakban jelentkező szociális ebéd biztosítása hideg étkezéssel történik december 22-23-án, ezt követően a szociális és szünidei étkeztetés biztosítása más szolgáltatókkal kötött szerződés alapján történik.

 

5.) Egészségház Bagamér:

- Az épület fűtése tűzifával megoldható.

- az elektromos áram felhasználására az egységes és általános intézkedések az irányadóak.

 

Egyéb takarékossági intézkedések:

  • valamennyi irodai alkalmazás és munkavégzés során a papírlapú nyomtatás és a telefonbeszélgetések időtartamának csökkentése.

 

 

Bagamér, 2022. 10.28.                                   

Bagamér Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete

Október 21-én - pénteken - az 1956-os forradalom és szabadságharc 66. évfordulója tiszteletére megemlékezést és koszorúzást tartottunk.

F E L H Í V Á S!

Tisztelt bagaméri Lakosok!

 

A Bagaméri Polgármesteri Hivatal jegyzőjeként és helyi népszámlálási felelősként felhívom a Tisztelt lakosságot, hogy amint az a népszámlálást népszerűsítő plakátokon is szerepel igyekezzenek a népszámlálási kérdőívet az interneten 2022.10.16-ig kitölteni, mert így a nyereményjátékban is részt vehetnek.

2022.10. 16 -a után a számlálóbiztosok fogják az összeírást elvégezni, ezét kérem, hogy azokon a lakcímeken, ahol nincs házszámtábla kihelyezve vagy nem látható jól, a házszámtáblákat helyezzék ki és tegyék olvashatóvá!

Az ingatlanok házszámtáblával történő megjelölését a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX.tv. 143.§ (4) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján alkotott, Bagamér Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a közösségi együttélés alapvető szabályairól és ezek megszegésének következményeiről szóló 2/2022. (I.18.) önkormányzati rendelete írja elő az ingatlantulajdonosok számára:

„Házszámtábla elhelyezése

8. § A közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartást követ el az ingatlan használója, kezelője, ennek hiányában tulajdonosa, aki a házszámtábla beszerzéséről, kihelyezéséről, olvasható állapotban tartásáról, szükség szerint cseréjéről és pótlásáról nem gondoskodik.

Eljárási rendelkezések

2. § (1) A közösségi együttélés alapvető szabályainak megszegőjével szemben 50.000, - forintig terjedő helyszíni bírság, illetve magánszemély esetében 150.000, - forintig terjedő, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetében 300.000, - Ft-ig terjedő közigazgatási bírság kiszabásának van helye.

(2) Ha helyszíni intézkedés során a közösségellenes magatartást megszegő a jogsértést teljes egészében elismeri, vele szemben 5.000, - forinttól 50.000, - forintig terjedő helyszíni bírság kiszabásának van helye.

(3) A közösségi együttélés alapvető szabályainak megszegése miatt kiszabott közigazgatási bírságot – az elsőfokú határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül - a határozathoz mellékelt készpénz átutalási megbízáson vagy banki átutalással kell megfizetni.

(4) A közösségi együttélés alapvető szabályainak megszegése miatt kiszabott helyszíni bírságot a bírság kiszabását követő 15 napon belül kell készpénz átutalási megbízáson vagy banki átutalással kell megfizetni.

3. § (1) A közösségellenes magatartás miatt indult eljárásokban az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni az e rendeletben meghatározott eltérésekkel.

(2) A közigazgatási bírság kiszabásával kapcsolatos hatáskör gyakorlását a Képviselő-testület Bagamér Nagyközség Jegyzőjére (a továbbiakban: jegyző) ruházza át.

(3) A helyszíni bírság kiszabására a mezőőr jogosult.”

Bagamér, 2022.10.12.                                         

Nyíri Béla

jegyző

helyi népszámlálási felelős

Tisztelt Bagamériak!


Örömmel tájékoztatjuk a lakosságot és a szülőket – akik a rendeletben meghatározott feltételeknek megfeleltek az Önkormányzat anyagi helyzetéhez mérten szeptember 26-án 102 fő óvodás és 213 fő általános iskolás gyerek részesült 10.000 FT támogatásban.

A középiskolás tanulók október hónapban fogják megkapni a juttatást.

Folyamatosan emelkedik a katonák fizetése

Bruttó 400 ezer forint – ennyit keres szeptembertől a legalacsonyabb rendfokozatú katona a Magyar Honvédségnél, ehhez általános iskolai végzettség is elég. A kormány célja, hogy a katonák érezzék az anyagi megbecsülést, ezért 2024-től újabb béremelést garantálnak számukra. Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a témával kapcsolatban korábban többször kiemelte: a katonákra háruló felelősség, az áldozatvállalás és megnövekedett terhek anyagi kompenzálása – az erkölcsi megbecsülés mellett – a Kormány határozott szándéka.

„A legénységi állomány bérfejlesztése a legjelentősebb, de minden egyenruhás munkavállalót érint a kétlépcsős emelés” – hangsúlyozta Tóth Imre őrnagy, a Hajdú-Bihar megyei 3. Hadkiegészítő és Toborzó Iroda vezetője. Egy pályakezdő, érettségivel rendelkező őrmester bruttó 474 ezer-, egy felsőfokú végzettségű hadnagy bruttó 568 ezer forintot vihet haza. Ehhez jönnek a plusz juttatások, például a ruházati illetmény, az utazási költségtérítés, a külszolgálati lehetőség, valamint a lakhatási támogatás, amely a legénységi állomány számára is elérhető. Tóth őrnagy elmondta: aki házastársával vagy élettársával él együtt, a lakhatási támogatáson felül havonta 20 ezer forintra, illetve gyermekenként 10 ezer forintra jogosult.

„Először azt kell eldönteni, hogy valaki hivatásszerűen szeretne katonaként szolgálni, vagy munkája, esetleg tanulmányai mellett csatlakozna a honvédség kötelékéhez. Debrecenben, a Péterfia utca 58/A alatt található toborzó irodánkban mindenkinek személyre szabott, teljes körű tájékoztatást adunk” – emelte ki, majd hozzátette: az általános iskolásoknak a Honvéd Kadét Programról, az érettségi előtt állóknak pedig a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karáról, valamint a Magyar Honvédség „Acélkocka” programjáról tudnak bővebb információt adni. 

 

A jelentkező 18 és 65 év közöttieknek – az életkoruknak és a választott szolgálati formának megfelelően – fizikailag, egészségügyileg és mentálisan is alkalmasnak kell lenniük. Az őrnagy szerint a legtöbben a fizikai alkalmassági során ütköznek nehézségekbe, de aki sportosan él, általában elsőre teljesíti.

 

Mint megtudtuk, a toborzók az első beosztás betöltéséig segítik a jelentkezőket, akiket lépésről lépésre vezetnek végig a folyamaton: erkölcsi bizonyítvány igénylés, szükséges dokumentumok benyújtása, alkalmassági vizsgálat, bevonulás stb. A leendő katonák a képzettségüknek megfelelő pozíciót is választhatnak, de nagy szükség van például lövészekre, felderítőkre vagy harcjárművezetőkre, akik a honvédségen belül kapják meg a szükséges képzést. Az irodavezető hangsúlyozta: a szerződéses és tartalékos állomány alapkiképzése egy bizonyos pontig egységes, és van átjárhatóság a szolgálati formák között. Tartalékosként is sok lehetőség van a szakmai kiteljesedésre, például a külföldi missziós feladatokban is egyre jelentősebb szerephez jut az állomány.

A honvédelmi és haderőfejlesztési programnak köszönhetőn sorra valósulnak meg nagyszabású fejlesztések, melynek eredményeként a szárazföldi haderőnem és a légierő teljesen megújul. „Motivált, tehetséges fiatalokra van szükség, akik ezeket az eszközöket kezelni tudják” – tette hozzá Tóth őrnagy.

 

Képek ide kattintva elérhetők!!

Cím:

4026 Debrecen, Péterfia u. 58/A.

Telefon:

06 (52) 314-200, 06 (30) 815-0998

E-mail:

hajdu.toborzo@mil.hu

Nyitvatartás:

hétfő-csütörtök: 08:00-15:30

péntek: 08:00-12:00

 

 

Lakossági Tájékoztató

a belterületen megjelenő vadfajokkal és az általuk okozott problémákkal kapcsolatosan.

 

 A belterületen megjelenő vadfajok közül a legtöbb problémát, kárt okozó vad a vörös róka. Előfordulhat még a borz és a vaddisznó megjelenése is. A rókát, mint a többi vadállatot, betegségek terjesztőjének, emellett a házi szárnyasok tolvajának tekintik. 

Ezeknek a vadfajoknak a kilövésére csak az illetékes Rendőrkapitányság engedélyével van lehetőség, ha a vadállatot olyan helyre lehet terelni, ahonnan nem tud elmenekülni és a lelövése emberéletet egyáltalán nem veszélyeztet

Ezek alapján, ha a kárt okozó vadak (róka, borz) a belterületen bárhol megjelennek csak - az előbb említett módon - a lakosság azonnali összefogása és rendőrség azonnali értesítése (112) mellett van lehetőség! A probléma megoldásnak másik módja szintén összefogással lehetséges a vad járásának, mozgásának megfigyelésével és a közlekedési útvonalán csalétek elhelyezésével, befogással. 

Nagyon fontos, hogy a kárt okozó vad belterületen történő megjelenését azonnal jelezni kell telefonon a rendőrségnek ha az „sarokba lett szorítva”illetve a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatra a 06-52-587-400-as telefonszámon, vagy a 06-30-359-2479-es telefonszámra.

Bagamér, 2022.09.14.

 

Nyíri Béla
jegyző

Tisztelt Bagamériak!


Nagy örömmel tájékoztatom Önöket, hogy településünk újabb sikeres pályázatának köszönhetően 147.550.554 Ft támogatást nyert. Köszönjük Pajna Zoltán elnök úr, és Tasó László képviselő úr közreműködését és Magyarország kormányának támogatását. Ebből az összegből fog megvalósulni a következő fejlesztések. A település térfigyelő kamerarendszerének megújítása, köztereink még látványosabbá tétele, örökzöldekkel való betelepítése, új buszmegállók építése, utcai bútorok padok szemétgyűjtők, különböző szakaszokon térköves járdák építése, gyalogos átkelőhely kialakítása. A kivitelezés elkezdéséig több hónap szükséges, mivel több engedélyeztetéseket kell leegyeztetni.

Erdős Tibor polgármester

Tájékoztatom, hogy a Magyar Állam, mint tulajdonos nevében és képviseletében eljáró Nemzeti Földügyi Központ (NFK, Szervezet) a Nemzeti Földalapról szóló 2010. évi LXXXVII. törvény (Nfatv.) 21. § (3a) bekezdés b) pontja alapján a jelen levél mellékletét képező Hirdetményben megjelölt, Nemzeti Földalapba tartozó, 10 ha térmértéket meg nem haladó nagyságú földrészleteket nyilvános pályáztatás, illetve árverés mellőzésével értékesíteni kívánja.

 

Az NFK a 2020. évben megkezdett földértékesítési program mintegy folytatásaként összesen több ezer darab, 10 hektárnál kisebb területű állami földet hirdet majd meg eladásra 2022. őszén. Az érintett területekre a korábbi eljárásokhoz hasonlóan, a jogszabályban foglalt feltételeket figyelembe véve bárki tehet vételi ajánlatot.

 

A jelen hirdetményben Szervezetünk mintegy 6625 hektárnyi területet kínál eladásra nyilvánosan, melyekre 30 napig lehet vételi ajánlatot tenni. Az agrártárca számára továbbra is fontos célkitűzés az osztatlan közös földtulajdon felszámolásának gyorsítása, amivel a magyar birtokpolitika több mint harminc éves adósságát kívánja orvosolni. Az előző földértékesítési programokhoz hasonlóan az eladásra kerülő földek az állami földvagyon-portfólió tisztítását is szolgálják, mivel a kis területű, jellemzően magántulajdonú területek közé ékelődő ingatlanok értékesítése is cél.

 

A meghirdetett földekre bárki tehet vételi ajánlatot, aki a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel. Az értékesítés elektronikus úton zajlik. A hirdetményben közzétételre kerül a földrészletek minimális vételára, melynél kedvezőtlenebb ajánlat nem tehető. Egy hektáros mérethatárig a földművesnek nem minősülő személyek is vásárolhatnak földet, és ilyen esetben az ingatlanok értékbecslésének költségét is az állam állja. Egy és tíz hektár közötti méretű földre, illetve tulajdoni hányadra pedig minden földműves ajánlatot tehet az NFK honlapjáról (https://nfk.gov.hu/) is elérhető Elektronikus Pályázati Rendszert (EPR, amely a következő elektronikus felületen érhető el: https://epr.nfk.gov.hu/) használva, az ügyfélkapus azonosítást követően.

 

A koronavírus-járvány és az orosz ukrán háború rávilágított arra, hogy az élelmiszer-ellátás stratégiai kérdés, aminek egyik alapja a termőföld. Az agráriumot érő kihívások ellenére magyar gazdák elkötelezett munkájának és szorgalmának köszönhetően minden nap friss és egészséges élelmiszer kerül a magyar családok asztalaira. Az agrártárca éppen ezért minden lehetséges eszközzel támogatja a termelők tevékenységét, aminek egyik alapvető eszköze a gazdálkodók igényeit figyelembe vevő birtokpolitikai intézkedések kialakítása.

 

Az első körben értékesítésre kerülő földek listája az NFK honlapján, valamint az EPR oldalon elérhető 2022. szeptember 7-től.

 

Fentiek figyelembe vételével, kérjük a szíves közreműködésüket az érintett település önkormányzatának, valamint a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó önkormányzatok honlapján, hirdetőtábláján a mellékelt Hirdetmény soron kívül történő közzétételében.

 

A Ptk. 6:74. § (3) bekezdésére tekintettel az NFK felhívja a figyelmet, hogy a vételi ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejártáig felhívását bármelyik ingatlan tekintetében visszavonhatja.

 

Tájékoztatom, hogy a fenti jogszabály figyelembe vételével a Hajdúnánás, külterület 0557/74, 0557/75, 0557/76, 0557/77, 0557/79, 0557/80, 0557/81, 0572/29, 0572/34 helyrajzi számú, valamint a Polgár, külterület 0171/5 helyrajzi számú ingatlanok a hirdetményes értékesítésből visszavonásra kerültek. Kérem az illetékes Önkormányzatot, a hirdetményt a visszavonás vonatkozásában adott tájékoztatásunkkal közzétenni szíveskedjen.

 

Segítő együttműködésüket előre is köszönjük.

 

Mellékletek, melyet az alábbi hivatkozásokra kattintva tölthet le:

Önkormányzat tájékoztató
Hirdetmény 2022. I. ütem

 

Nemzeti Földügyi Központ

Nemzeti
                                                          Földügyi
                                                          Központ

 

 

 

1149 Budapest, Bosnyák tér 5.
www.nfk.gov.hu

Tisztelt lakosság!

Tájékoztatni szeretnénk Önöket, hogy az Egészségház mellett kialakításra került a játszótér, melynek a műszaki átadása 2022.08.17-én megtörtént, így a játékokat használatba lehet venni. Mielőtt bárki igénybe venné figyelmesen olvassák el a játszótérnél kifüggesztett használati rendet, amit most ilyen formában is megjelenítünk Önöknek. Kérünk mindenkit, hogy rendeltetés szerűen használják hogy az állapotuk hosszú távon megőrizhető legyen. A területet kamera rendszer védi, bármilyen cselekményt figyelemmel tudunk kísérni, és a rendbontókkal szemben eljárást fogunk indítani. 

Bagamér Nagyközség Önkormányzata

T Á J É K O Z T A T Á S

Bagaméri Oltalmazó Kezek Biztos Kezdet Gyerekház tevékenységének befejeződéséről

 

A Bagaméri Oltalmazó Kezek Biztos Kezdet Gyerekházunk 2018 szeptember elején kezdte meg a működését.

Gyerekházunk kifejezetten a 0-tól 3 éves korú gyerekeket nevelő szülők számára nyújtott segítséget a gyerekek neveléséhez, gondozásához. A Gyerekházunkban kialakult családias légkör lehetővé tette, hogy jobban megismerjük a családok szokásait, és kialakuljon egy bizalmi kapcsolat a családok és a Gyerekház között.

Az Önkormányzat 5 évre nyerte meg a pályázatot, ami utófinanszírozott volt. Ez azt jelentette, hogy minden kiadás, ami a gyerekházzal kapcsolatban felmerült, az Önkormányzat megelőlegezte - saját pénzből finanszírozta a béreket, a napi kiadásokat, tisztítószereket, pelenkákat, kirándulásokat, rendezvényeket, szolgáltatásokat, a közüzemi számlákat – és a nehéz pénzügyi helyzet ellenére is fenntartotta a Gyerekházat. Az Önkormányzat részére még nem térültek meg ezek a kiadások, mely közel 30 Mft-ot tesz ki. A Gyerekház működéséhez szükséges elhelyezési feltételeket és eszközöket szintén az Önkormányzat alakította ki és biztosította egy másik pályázattal 15 Mft összegben, a volt Piac épületében.

A Bagaméri Oltalmazó Kezek Biztos Kezdet Gyerekház Pályázat 2022.08.08-án lezárult.

A Gyerekház 16 gyerek óvodakezdést segítette, tette biztossá és 30 gyerek aktív tagunk volt.

A Gyerekház tevékenysége reményeink szerint hozzájárult a szülők gyereknevelési szokásainak megváltoztatásához, segítette a helyi közösségi életbe történő beilleszkedést.

Ez úton szeretném megköszönni az Önkormányzatnak a kitartását, a családok részvételét, a közreműködők segítségét, támogatását.

A továbbiakban a „Felzárkózó Települések” Programon belül lesz lehetőség a családok számára ilyen tartalmú támogatás és segítség igénybevételére, a Református Egyház közreműködésével.

 

Bagamér, 2022.08.16.

 

Bagaméri Oltalmazó Kezek                                                                                                                                                               Bagamér Nagyközség Önkormányzata

Biztos Kezdet Gyerekház

        szakmai vezetője

T Á J É K O Z T A T Ó

a KÖZTERÜLET TISZTÁNTARTÁSÁRA VONATKOZÓ RÉSZLETES SZABÁLYOKRÓL

 

Bagamér Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról szóló 4/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete az ingatlan tulajdonosok részére meghatározza az ingatlanok előtti közterület tisztántartására vonatkozó részletes szabályokat, melyek a következők:

„18. § (1) Az ingatlantulajdonos, ingatlanhasználó a közterület tisztán tartása érdekében köteles gondoskodni:

a) az ingatlan előtti járda és az úttestig terjedő közterület tisztántartásáról.

b)az ingatlan melletti nyílt árkok folyamatos rendben tartásáról, továbbá műtárgyainak tisztításáról, a csapadékvíz zavartalan lefolyását akadályozó anyagok és hulladékok eltávolításáról.

c)a járdára és közterületre kinyúló ágak és bokrok megfelelő nyeséséről.

d)járműbehajtók átereszeinek építéséről, jó karban és tisztántartásáról.

e)az ingatlanon lévő madarak fészkelő helyei alatti közterület szennyeződésektől való megtisztításáról.

(2) Az ingatlantulajdonos a közterület tisztítása során összegyűjtött települési szilárd hulladékot köteles e rendeletben meghatározott gyűjtő edényzetbe vagy gyűjtőeszközbe elhelyezni és elszállításáról gondoskodni.

(3) Intézmények, kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységek és más elárusítóhelyek előtti járdaszakaszt a tényleges használónak kell tisztántartani függetlenül attól, hogy a hulladék üzleti tevékenységből származik-e. Ez a kötelezettség kiterjed a keletkezett települési hulladék összegyűjtésével és elszállításával, a hó eltakarításával, a síkosság megszüntetésével kapcsolatos feladatokra is.

(4) Tilos a csapadékvíz-elvezető, szikkasztó árkok betemetése.

(5) Tilos eldugulás vagy rongálódás okozására alkalmas anyagot (szemetet, iszapot, papírt, törmeléket, tűz- és robbanásveszélyes anyagot) a csapadékvíz-elvezető árokba szórni, beleönteni, beleseperni, vagy bevezetni.”

 

A nyári időszak közeledtével felhívjuk a lakosság figyelmét az ingatlanok előtti közterületeken a zöldterületek kaszálására, mely szintén az ingatlan tulajdonosok feladata.

 Aki rendelet részletes szabályait nem tartja be, az ingatlana előtti zöldterületet nem gondozza, felszólítás nélkül is kötelezésre és bírság kiszabására számíthat!

                                                                       Bagamér Nagyközség Önkormányzata

Kedves autótulajdonosok!

 

Valószínűnek tartom, hogy a NAV csak azoknak fog újabb határozatot és csekket küldeni a gépjárműadóhoz, akinek a tavalyi évhez képest változott valami (eladott, vagy vett új gépjárművet, vagy kevesebb lesz az adója!!!). Ha nem történt semmilyen változás, akkor elő kell venni a tavalyi határozatot és annak megfelelően átutalni, vagy az alábbiak szerint csekket igényelni, ill. figyelni az ügyfélkaput, amin az értesítést és mellette hasznos infókat is küld a NAV.

SMS-ben is lehet csekket kérni a gépjárműadó befizetéséhez február 15-től

Adó MA 00:01

A gépjárműadót a 410-es adónemkódra többféleképpen is be lehet fizetni, például postai csekken vagy átutalással a 10032000-01079160 számlaszámra (NAV Belföldi gépjárműadó bevételi számla).

Ha valaki természetes személyként csekken szeretne fizetni, 2022. február 15-től SMS-ben is kérhet csekket a 06/30 344-4304-es telefonszámon.

Az SMS-be a „CSEKK” szót, utána egy szóközt, majd az adóazonosító jelet kell beírni.

Az alábbi mintában a 9999999999 számjegyek jelölik az adóazonosító jelet az SMS szövegében:

CSEKK[szóköz]9999999999

A „CSEKK” kis- és nagybetűvel is írható.

 

Fontos!

 A szolgáltatást csak természetes személyek vehetik igénybe, akik pénzforgalmi számla nyitására nem kötelezettek.

Egy naptári évben, egy adóazonosító jellel, ebben a formában maximum kétszer igényelhető csekk.

A benyújtott igényre 2 gépjárműadó-csekket postáz a NAV.

A csekket a NAV a bejelentett lakcímre küldi a következő sorrendben:

levelezési cím,

ha az nincs bejelentve, akkor a tartózkodási hely,

ha az sincs, akkor a lakóhely címe.

SMS-ben kizárólag a 410-es adónemkódú gépjárműadó befizetéséhez lehet csekket kérni, máshoz nem!

 

 A honlapon szereplő információk változatlan tartalommal és formában szabadon terjeszthetők.

 

2022 © A Nemzeti Adó- és Vámhivatal weboldalai szerzői jogvédelem alatt állnak.

Advent első hete megmutatta, hogy mennyire fel tud erősödni a belső munka, ha az energetikai folyamatokra irányítjuk figyelmünket.  Emellett megtapasztalhattuk az adventi gyertya jelentésének erejét, mivel az első, a Hit gyertyája vezetett minket végig a héten és a próbatételeken.

Most tovább léptünk a következő Adventi gyertyára, mely a Remény erejét hozta el nekünk, hogy kifejleszthessük magunkban a Mértékletesség és a Megfontoltság erényeit.

Advent második gyertyáját gyújtottuk meg a  Molnár Trió színvonalas műsorának kíséretében:

A dokumentum itt érhető el!

A szénmonoxid érzékelő árusításhoz kapcsolódó lakossági felhíváshoz!


Tisztelt Lakosság!

Tisztázódott, hogy a Jamaica-Sun Kft. (3529 Miskolc, Testvérvárosok útja 16. asz.:11725329-1-05) munkatársa Szoboszlai András (3508 Miskolc, Csabavezér 24.) valóban a cég megbízottja.

A félreértések elkerülése érdekében a felkeresés során kérjék a megbízás és a személyi igazolvány felmutatását!

                                                                                   Bagaméri Polgármesteri Hivatal

 

Lakossági Felhívás!

Tisztelt Lakosság!

Bagamér Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete határozatot hozott arról, hogy az épületek bontásából származó építési törmeléket csak külön engedéllyel lehet az önkormányzat által meghatározott területen elhelyezni.

A bontásból származó anyagokat vissza lehet forgatnia az új építkezésekbe, a vályogtéglákat fel lehet használni az ingatlanok tereprendezésére, feltöltésére.

Kommunális hulladékot az építési törmelékbe tilos belekeverni!

A beton törmelék és vályog elhelyezése az önkormányzat által megjelölt területre csak a polgármester engedélye alapján a mezőrök jelenlétében és térítési díj befizetése után lehetséges.

A terítési díj az elhelyezett beton törmelék további elszállítására és a tereprendezés költségére lett megállapítva.

Az illegális szemétlerakás a jogszabályok alapján környezetszennyezésnek minősül, amely hatósági, illetve büntető eljárást von maga után!

 

Bagaméri Polgármesteri Hivatal

Nyíri Béla jegyző

Tájékoztatjuk a lakosságot, hogy a közvilágítás korszerűsítése a 2021. október 7-én befejeződött. Minden korábban felszerelt lámpatestet lecseréltünk. A mostaniak modernek, energiatakarékosak és a kornak megfelelő szolgáltatás tudják nyújtani.

Bagamér Önkormányzata

Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázat  felsőoktatási hallgatók számára a 2021/2022. tanév második és a 2022/2023. tanév első félévére vonatkozóan igényelhető.

A pályázat célja, az esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok felsőoktatásban való részvételének támogatása.

 

 

„A” típusú  pályázat:

A Bursa Hungarica Ösztöndíjban az 51/2007. (III. 26.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése alapján kizárólag a települési önkormányzat területén állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezők részesülhetnek. [A Kormányrendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethető meg, amelyet a pályázó a lakcímkártyájával tud igazolni.]

 

Az ösztöndíjpályázatra azok a települési önkormányzat területén lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű felsőoktatási hallgatók jelentkezhetnek, akik felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali munkarend) alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, mesterfokozatot és szakképzettséget eredményező mesterképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőoktatási szakképzésben folytatják tanulmányaikat.

 

Az ösztöndíjra pályázhatnak a 2021 szeptemberében felsőoktatási tanulmányaik utolsó évét megkezdő hallgatók is. Amennyiben az ösztöndíjas hallgatói jogviszonya 2022 őszén már nem áll fenn, úgy a 2022/2023. tanév első félévére eső ösztöndíj már nem kerül folyósításra.

 

Az ösztöndíjra pályázatot nyújthatnak be azok a hallgatók is, akiknek a hallgatói jogviszonya a felsőoktatási intézményben a pályázás időpontjában szünetel. Az ösztöndíj folyósításának feltétele, hogy a 2021/2022. tanév második félévére a beiratkozott hallgató aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkezzen.

 

Nem részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:

 a Magyar Honvédség és a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos és szerződéses állományú hallgatója

doktori (PhD) képzésben vesz részt

kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban és/vagy vendéghallgatói képzésben vesz részt.

 

 

Amennyiben a pályázó a támogatást ismételten igénybe kívánja venni – a vonatkozó jogszabályok biztosította keretek között –, úgy az ösztöndíj-pályázatot a következő évi pályázati fordulókban újra be kell nyújtania.

 

 

„B” típusú pályázat

A Bursa Hungarica Ösztöndíjban az 51/2007. (III.26.) Kormányrendelet 18. § (2) bekezdése alapján kizárólag a települési önkormányzat területén állandó lakóhellyel (a továbbiakban: lakóhely) rendelkezők részesülhetnek. [A Kormányrendelet „állandó lakóhely” fogalma a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény „lakóhely” fogalmának feleltethető meg, amelyet a pályázó a lakcímkártyájával tud igazolni.]

 

Az ösztöndíjpályázatra azok a települési önkormányzat területén lakóhellyel rendelkező, hátrányos szociális helyzetű fiatalok jelentkezhetnek, akik:

 a) a 2021/2022. tanévben utolsó éves, érettségi előtt álló középiskolások;

vagy

b) felsőfokú végzettséggel nem rendelkező, felsőoktatási intézménybe még felvételt nem nyert érettségizettek;

 

és a 2022/2023. tanévtől kezdődően felsőoktatási intézmény keretében teljes idejű (nappali munkarend) alapfokozatot és szakképzettséget eredményező alapképzésben, osztatlan képzésben vagy felsőoktatási szakképzésben kívánnak részt venni.

 

Nem részesülhet ösztöndíjban az a pályázó, aki:

a Magyar Honvédség és a rendvédelmi feladatot ellátó szervek hivatásos és szerződéses állományú hallgatója

doktori (PhD) képzésben vesz részt

kizárólag külföldi intézménnyel áll hallgatói jogviszonyban és/vagy vendéghallgatói képzésben vesz részt.

 

A pályázók közül csak azok részesülhetnek ösztöndíjban, akik a 2022. évi felsőoktatási felvételi eljárásban először nyernek felvételt felsőoktatási intézménybe és tanulmányaikat a 2022/2023. tanévben ténylegesen megkezdik.

 

 

A pályázat benyújtásának módja és határideje

A pályázatbeadáshoz a Bursa Hungarica Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszerben (a továbbiakban: EPER-Bursa rendszer) egyszeri pályázói regisztráció szükséges, melynek elérése:

https://bursa.emet.hu/paly/palybelep.aspx

Azok a pályázók, akik a korábbi pályázati években regisztráltak a rendszerben, már nem regisztrálhatnak újra, ők a meglévő felhasználónév és jelszó birtokában léphetnek be az EPER-Bursa rendszerbe. Amennyiben jelszavukat elfelejtették, az Elfelejtett jelszó funkcióval kérhetnek új jelszót. A pályázói regisztrációt követően lehetséges a pályázati adatok rögzítése a csatlakozott önkormányzatok pályázói részére. A pályázati űrlapot minden fordulóban újra ki kell tölteni! A személyes és pályázati adatok ellenőrzését, rögzítését követően a pályázati űrlapot kinyomtatva és aláírva a települési önkormányzatnál kell benyújtaniuk a pályázóknak. A pályázat csak a pályázati kiírásban meghatározott csatolandó mellékletekkel együtt érvényes. A pályázati kiírásban meghatározott valamely melléklet hiányában a pályázat formai hibásnak minősül. A benyújtott pályázatok befogadását az önkormányzat köteles az EPER-Bursa rendszerben igazolni. A nem befogadott pályázatok a bírálatban nem vesznek részt.

A pályázat rögzítésének és az önkormányzathoz történő benyújtásának

határideje: 2021. november 5.

 

A pályázatot az EPER-Bursa rendszerben kitöltve, véglegesítve, onnan kinyomtatva, aláírva kizárólag a lakóhely szerint illetékes települési önkormányzat polgármesteri hivatalánál kell benyújtani.

A Bagaméri Napközi Otthonos Óvoda átadó ünnepsége 2021.10.01.- én  hivatalosan megtörtént. Óvodánk korszerű, minden elvárásnak megfelelő, komfortos, az óvodás gyermekek minden igényét kielégítő épületté vált.

Köszönetet mondunk mindenkinek,aki munkájával hozzájárult a kivitelezés sikeres megvalósításához. Hálásak vagyunk Magyarország kormányának, és a térség országgyűlési képviselőjének Tasó László Úrnak segítő támogatásáért.

Bagamér Nagyközség Önkormányzata

 

Tisztelt Bagaméri lakosok!

A beoltottak száma Magyarországon meghaladta az 5,5 milliót. Lehetővé vált, hogy feloldásra kerüljön a korlátozások jelentős része.

Mostantól nem kötelező a maszkviselés (a kivételt a szociális intézmények és a kórházak jelentik).
Védettségi igazolvány nélkül lehet belépni a vendéglátó üzletekbe, a szálláshelyekre, a szabadidős létesítményekbe és az előreváltott ülőhelyes nézőtérrel megrendezett kulturális rendezvényekre.
Az üzletekre vonatkozó korlátozások megszűnnek.
Családi eseményeken és magánrendezvényeken az eddigi 50 fős létszámkorlátozás 100 főre, lakodalom esetén a 200 fős létszámkorlátozás 400 főre emelkedik.

A sportrendezvényeket, a zenés-táncos rendezvényeket és a zárt térben tartott, vagy az 500 főt meghaladó, szabadtéren tartott egyéb rendezvényeket továbbra is csak védettségi igazolvánnyal lehet látogatni.

Bővebb tájékoztatás itt érhető el.

Többféle vakcina is rendelkezésre áll Magyarországon, így mindenki megkaphatja az oltást, aki szeretné. A regisztrációs honlap (https://vakcinainfo.gov.hu/) és az online időpontfoglaló továbbra is mindenki számára elérhető. Amennyiben van olyan ismerőse, aki még nem regisztrált, kérjük, biztassa arra, hogy tegye meg! Az oltás életet ment.

                                                                                        Bagaméri Polgármesteri Hivatal

TÁJÉKOZTATÁS

 

A Nyíradonyi Járási Hivatal az alábbi időpontokban biztosítja az ügysegédi feladatellátást:

  • 2021. július 7. 8:30-12:00
  • 2021. augusztus 25. 8:30-12:00

Bagamér Nagyközség Önkormányzata nevében és településünk minden lakójának képviseletében tisztelgünk az 1848/49 forradalom és szabadságharc emléke előtt. 
 
A vírus helyzet, a pandémia miatt sajnos most nincs mód közösségi, községi megemlékezésre, koszorúk elhelyezésére.  Nemzeti ünnepünk méltatására, a emlékezésre ma csak egyénileg vagy családi körben van lehetőség. Ehhez a Bagaméri  Általános Iskola diákjai készítettek csodálatos megemlékező műsort. Kérem, tekintsék meg!
 
Köszönöm a bagaméri iskola növendékeinek és felkészítő tanáraiknak a munkáját.
A település lakóinak békés Ünnepeket kívánok.  
 
 

A KORONA VÍRUS FERTŐZÉS TERJEDÉSÉNEK MEGAKADÁLYOZÁSA MIATT A HIVATALBA TÖRTÉNŐ BELÉPÉS CSAK HALASZTHATATLAN ÜGY INTÉZÉSE ÉRDEKÉBEN TÖRTÉNIK!

(anyakönyvezés, haláleset, nyilatkozatok megtétele, segélyek iránti kérelmek, jogosultságok megállapítása, közérdekű és élet vagy vagyonbiztonságot veszélyeztető ügyekben, szerződések megkötése.)

Az ügyfelek fogadása kizárólag hívásra, telefonon egyeztetett időpontban és helyen történik !

Érkezését az ajtóra helyezett csengővel jelezze, belépést követően a testhőmérséklet ellenőrzése, a kézfertőtlenítés és a MASZK használata kötelező!

Behívásig az ügyféltérben várakozni szíveskedjen!

AZ ÜGYINTÉZÉS ETTŐL FÜGGETLENÜL

FOLYAMATOS!!!

KÉRELMEKET AZ ÜGYFÉLTÉR BEJÁRATÁNÁL AZ ÜGYFÉLSZOLGÁLATRA KELL BEADNI.

KÉRJÜK, HOGY ÜGYEIKET HA MÓDJUKBAN ÁLL, ELEKTRONIUS ÚTON INTÉZZÉK!

EZT AZ ALÁBBIAK SZERINT TEHETIK: ÜGYFÉLKAPUN,

E-ÖNKORMÁNYZATON KERSZTÜL ÉS AZ ALÁBBI E-MAIL CÍMEKRE KÜLDÖTT ÜZENETEK, KÉRELMEK ÚTJÁN, A TELEFONOS ELÉHETŐSÉGÜK MEGADÁSÁVAL A VISSZAHÍVÁS ÉRDEKÉBEN!

 

 

A hivatal elérhetőségei:

Központi szám: 52/587-400, mely a tárcsázást követően bemondja a hívni kívánt melléket!

Adó csoport: e-mail: ado@bagamer.hu

Anyakönyvvezető: e-mail: anyakonyvvezeto@bagamer.hu

Szociális és gyermekvédelmi csoport: e-mail: szocialis@bagamer.hu, hivatal@bagamer.hu

Pénzügyi csoport: e-mail:penzugy@bagemer.hu

Ügyfélszolgálat: e-mail: ugyfelszolgalat.hu

Egyes kérelem nyomtatványok a www.bagamer.hu honlapról is letölthetők!

 Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

                                                                                                                   

Bagamér Önkormányzati Hivatal

Erdős Tibor              Nyíri Béla 

    polgármester                    jegyző  

Az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény alapján a helyi iparűzési adóban a bevallási szabályok változásai szerint:

  • 2021.január l-jétől kizárólag az állami adó- és vámhatóságnál lehet benyújtani a helyi iparűzési adó /HIPA/ bevallásokat.
  • 2021. január l -jétől az adóalanyok - főszabály szerint - nem az önkormányzati, hanem csak és kizárólag az állami adóhatósághoz kötelesek benyújtani helyi iparűzési adó-bevallásukat. Így a nyomtatványok csak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján lesznek fellelhetők. Az Elektronikus Önkormányzati Portálról a helyi iparűzési adóbevallások 2021. januártól már nem elérhetőek.

 

A Kormány a koronavírus-világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges egyes intézkedésekről szóló 639/2020. (XJI.22.) Korm. rendelete alapján:

A 2021. évben végződő adóévben azon, a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (a továbbiakban: Htv.) szerinti vállalkozó  (a  továbbiakban:  vállalkozó)  esetén,  amely  azzal  felel  meg  a  kis-  és középvállalkozásokról, fejlődésük  támogatásáról  szóló 2004. évi XXXIV. törvény (a  továbbiakban: KKV  törvény)  szerinti  mikro-,  kis és középvállalkozássá  minősítés feltételeinek, hogy  esetében  a KKV  törvény  3. § (1)  bekezdés b)  pontjában  meghatározott  nettó árbevétel  vagy  mérlegfőösszeg értékhatár  legfeljebb  4  milliárd  forint  (a  továbbiakban:  mikro-,  kis-  és  középvállalkozás), a  helyi iparűzési adó mértéke 1 százalék, ha a 202 1. évben végződő adóévben alkalmazandó önkormányzati rendeletben megállapított adómérték több, mint  1 százalék.

A feltételeknek megfelelő mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülő vállalkozónak a 2021. évben, az adott előleg-fizetési időpontban esedékes - a Htv. szerint bevallott és a 2021. évben az önkormányzati adórendelet szerinti adómértékkel bevallandó - adóelőleg 50 százalékát kell az egyes esedékességi időpontokban megfizetni.

A meg nem fizetendő előleg-részlet összegét az adóhatóság hivatalból, határozathozatal nélkül csökkenti, abban az esetben, ha a vállalkozó 2021. február 25-ig a székhelye, telephelye szerinti önkormányzati adóhatóság számára, az állami adó- és vámhatóságon keresztül, elektronikus úton nyilatkozik, hogy mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősül.

A nyilatkozat kizárólag az állami adó- és vámhatóságon keresztül, elektronikus úton, az állami adó- és vámhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon (21NYHIPA) nyújtható be, melyet az állami adó- és vámhatóság elektronikus úton megküldi a nyilatkozatot tevő vállalkozó székhelye és telephelye szerinti önkormányzati adóhatóság számára.

 

Felhívjuk a figyelmet, hogy a nyilatkozatot minden vállalkozás, még a magánszemély vállalkozó is (őstermelő is) feltétlen tegye meg, mivel annak elmulasztása esetén nem jogosult az 50 %-os önkormányzati rendelet szerinti adómérték szerinti adófizetésre.

Tehát ebből adódóan, aki ezt az 1dókönnyítést igénybe kívánja venni, de nem rendelkezik, elektronikus kapcsolattartási elérhetőséggel az ezen időpontig ki kell, hogy alakítsa!

A HTV. 39/B.§.(3) szerint adózó (KATA adózók 2.500.000.-Ft utáni tételes adófizetése) vállalkozásoknak nem kell nyilatkozatot tenni, esetükben automatikusan érvényesül  a csökkentés.

A Sconto Morte Temetkezési Kft.-nek, mint a Bagaméri Köztemető üzemeltetőjének tájékoztatója a halálesettel kapcsolatos eljárásrendről.

Tisztelt Hozzátartozók!

Lakáson vagy szociális intézményben történt elhalálozás esetén értesíteni kell a háziorvost vagy az orvosi ügyeletet. A helyszínre érkező orvos végzi el az elsődleges halottvizsgálatot. A halottvizsgálat elvégzése után, ha egyértelműen megállapítható, hogy mi a halál oka, úgy az elhunytat temetőbe vagy halottasházba lehet szállítani.

Háziorvos elérhetősége: rendelési időben:06-52-252-976, készenléti ideje alatt: 06-30-313-4060

Orvosi Ügyelet Vámospércs (18.00 órától- 08.00-ig): 06-52-210-018

A kórházon kívül elhunyt személy holttestének temetőbe, temetkezési szolgáltató telephelyére történő szállításához az eltemettető által megnevezett temetkezési szolgáltatót kell igénybe venni.

Ez alapján Ön, mint az eltemettető rendelkezhet arról, melyik temetkezési szolgáltatót veszi igénybe az elhunyt elszállítását illetően. A szállítási és hűtési díjak szabadáras költségek, így nem mindegy melyik temetkezési szolgáltató végzi el a halottszállítási folyamatot. Ezért is javasoljuk, hogy mielőbb hívja ügyeleti telefonszámunkat és jelezze munkatársainknak a halálesetet, akár még azelőtt, hogy az orvos a helyszínre nem ér. A jelenlévő orvosnak is jelezze, hogy Ön már értesítette a halottszállítókat.

 

Halottszállítási ügyeleti telefonszámunk: 06-20-403-1153,

a helyi képviselő neve és telefonszáma: Jónás Gyula, 06-20-357-5119

 

A kórházon kívül elhunyt személy esetében, ha a halál oka a halál bekövetkezését követő 16 órán belül nem állapítható meg, a holttestet további intézkedésig a legközelebbi boncolóhelyiség-csoportot fenntartó temetőbe vagy kórházi patológiai osztályra kell szállítani.

A jogszabály értelmében, amennyiben az orvos nem tudja megállapítani a bekövetkezett halál okát, úgy köteles kezdeményezni az elhunyt kórbonctani vizsgálatát. Ilyen esetben az orvos feladatköre az elhunyt boncolásra történő elszállításának megszervezése, de Ön is kérheti, hogy melyik temetkezési vállalkozást hívja az orvos.

A holttest kórbonctani vizsgálatra történő szállításának költségét a kórbonctani vizsgálatra illetékes kórház viseli.

Ha az orvos kezdeményezi az elhunyt kórbonctani vizsgálatát, úgy az elszállításáról neki kell gondoskodni, illetve ennek a költsége a vizsgálatot végző kórházat terheli.

Cégünk vállalja az elhunyt lakásról, vagy szociális intézetből történő elszállítását és a holttest a hamvasztásig, vagy a temetésig történő szakszerű tárolásának és hűtését.

                                                                            Sconto Morte Temetkezési Kft.

Ezúton tájékoztatjuk, és egyben értesítjük Önöket, hogy a Tiszamenti Regionális Vízművel kötött együttműködési megállapodás alapján 2021. január 1-től a Nyugati főcsatorna használatához szükséges Gátfelhajtási engedélyek (Gátközlekedési engedélyek) kizárólagosan az alábbiak szerint vásárolhatók meg (bankkártyás fizetéssel, On-Line vásárlással, Applikáción keresztül):

A szükséges Gátfelhajtási engedély jelenleg az elektronikus jegyvásárlási platformon keresztül vásárolható meg, hamarosan elérhetővé válik a jegy fizikai megvásárlásának lehetősége. Az értékesítési partnereink listájáról hamarosan értesítjük Önöket!.

A bevezetésre kerülő új rendszer első komponense a Nyugati főcsatorna, amelyen a közlekedéshez kiadott, névre és adott járműre szóló engedély vagy vendégkártya szükséges.

A gátközlekedési, gátfelhajtási engedély megvásárlásának On-Line felülete a: http://gatfelhajtasiengedely.hu/  weboldalon érhető el.

 

Amennyiben az Engedély kérő még nem vásárolt a gatfelhajtasiengedely.hu weboldalon, akkor a vásárlási folyamat megkezdésének érdekében először regisztrálnia szükséges magát!

A sikeres regisztrációt követően tud bejelentkezni a felületre, és megvásárolni a kiválasztott Gátfelhajtási engedély típust.

A Gátfelhajtási engedély megvásárlását, és elektronikus úton történő kifizetését követően a Számla automatikusan kiállításra kerül az Engedély megvásárlójának részére, melyet emailben küld meg a rendszer.

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a Nyugati főcsatorna töltése kiemelt, és folyamatos ellenőrzés alatt áll, mely ellenőrzések során az illetékes szervek, hatóságok, és feljogosított személyek ellenőrzik a szükséges Gátfelhajtási engedély meglétét, és annak érvényességét.

Kérjük, kímélje meg Magát az ezzel járó kellemetlenségektől, birságtól, eltiltástól!

Az okos telefonokra letölthető applikáció hamarosan elérhető lesz Android és iOS eszközön egyaránt.

Amennyiben 3.5 tonna összsúlytól nagyobb járművel, vagy mezőgazdasági területművelés céljából szeretne a töltésen közlekedni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal!

 

Ha a rendszer használatával kapcsolatosan bármilyen kérdése merülne fel, vagy problémába ütközne, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz bizalommal, az ugyfelszolgalat@gatfelhajtasiengedely.hu email címen, vagy a +36 (70) 427-7405-ös telefonszámon.

 

Katonára mindig szükség van

 

Nem csökken az érdeklődés a katonai pálya iránt, az elmúlt évben közel 400 fő vállalt szolgálatot a seregben Hajdú-Bihar megyéből. A járványhelyzet még inkább rávilágított arra, hogy békeidőben is nagy szükség van a katonákra.

 

Egy évvel ezelőtt még senki sem gondolt arra, hogy csak maszkkal az arcunkon, megfelelő távolságot tartva tartózkodhatunk egy légtérben társainkkal. A legfontosabb fogalommá a védekezés vált, mellyel megóvhatjuk szeretteinket a koronavírustól. A járvány elleni védekezésben a Magyar Honvédség is számos területen vesz részt, közreműködnek például az intézmények fertőtlenítésében, segítik a rendőrség munkáját és igyekeznek enyhíteni az egészségügyben dolgozók leterheltségén. A hivatásos és szerződéses katonák mellett az önkéntes tartalékos állomány is aktív részt vállal ezekben a feladatokban. A járványhelyzet ellenére – vagy éppen amiatt – egyre többen jelentkeznek katonának. A jelenségről Nagy Zoltán alezredest, az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság 2. Katonai Igazgatási Központjának parancsnokát kérdeztük.

 

- Hogyan tudná jellemezni a 2020-as évet toborzás szempontjából?

 

- A vírushelyzet miatt egy kihívásokkal teli év van mögöttünk, szerencsére az elért eredmények azonban nem tükrözik a nehézségeket. Folyamatos az érdeklődés a katonai pálya iránt, mely egyrészt az elmúlt évek munkájának köszönhető – az emberek ismerik és elismerik a honvédek munkáját, tudják, hogy milyen lehetőségek vannak a haderőben. Másrészt megvan a szerepe a jelenleg zajló Honvédelmi és Haderőfejlesztési Programnak is, hiszen az emberek látják és érzékelik a stabilitást, az egyre bővülő juttatásokat, a modern technikai eszközöket. Ugyanakkor a társadalmi elismertséghez nagyban hozzájárul az is, hogy a katonák a jelenlegi járványhelyzetben kézzelfogható segítséget nyújtanak ott, ahol erre szükség van. Ezeknek az eredményeként tavaly majdnem 400-an választották a Magyar Honvédség valamelyik szolgálati formáját a megyéből.

 

- Melyek ezek a szolgálatformák, amelyekre várják az érdeklődőket?

 

- A honvédség szinte mindenkinek tud alternatívát kínálni az élethelyzetének, motivációjának vagy végzettségének megfelelően. Azoknak a fiataloknak, akik az érettségi megszerzését követően a továbbtanulást választják, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karát, illetve a Magyar Honvédség Altiszti Akadémián zajló „Acélkocka” képzést ajánljuk. Utóbbi egyéves, tanfolyamrendszerű képzés, amely már a tanulmányok ideje alatt is havi nettó 199 ezer forintos fizetést, térítésmentes lakhatást és étkezést, valamint utazási hozzájárulást jelent a résztvevőknek. Azok, akik azonnali munkalehetőséget keresnek, a szerződéses katonai szolgálatot választhatják. Változatos, kiszámítható életpályát kínálunk jelentkezőinknek, ahol érettségivel, kezdő legénységi beosztásokban minimum bruttó 299 ezer Ft-ot, érettségi nélkül bruttó 255 ezer Ft-ot lehet keresni. A számos plusz juttatás közül kiemelhető, hogy a honvédség szerződéskötéskor 100 ezer Ft szerződéskötési díjat, családalapítási, iskolakezdési és lakhatási támogatásokat kínál, valamint nyugdíjpénztári hozzájárulást, kedvezményes üdülést, ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatokat és sportolási lehetőséget is biztosít a katonák számára. Az Önkéntes Tartalékos Rendszer pedig azoknak szól, akik tanulmányaik, vagy meglévő munkahelyük mellett szeretnének részt vállalni honvédelmi feladatokban. A tartalékos rendszer egyik eleme a kormány gazdaságvédelmi programjának részeként létrejött speciális önkéntes tartalékos szolgálat, amellyel a honvédség akár több ezer állás nélkül maradt embernek adhat átmeneti vagy hosszútávú munkalehetőséget.

 

- Hogyan tudnak az érdeklődők kapcsolatba lépni Önökkel?

 

- Idén éppen 20 éve annak, hogy Debrecenben, a Péterfia u. 58/a szám alatt megnyitotta kapuit a toborzó iroda, ahol személyes tájékoztatást nyújtunk az érdeklődőknek. A mostani járványhelyzetben azt javasoljuk, hogy első körben személyes megjelenés nélkül lépjenek velünk kapcsolatba, az 52/314-200-as telefonszámon vagy a hajdu.toborzo@mil.hu e-mail címen. Emellett sok hasznos és érdekes információ található a www.iranyasereg.hu és a www.hadkiegeszites.hu oldalakon, valamint az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság Facebookon oldalán is.

 

A leírás a képre kattintva érhető el!

2020. június 22. napjától ismét lehetőség van személyes ügyfélfogadás keretében a megyei egyenlő bánásmód referenshez fordulni.

Tájékoztatás az Egyenlő Bánásmód Hatóság augusztusi ügyfélfogadási időpontjairól.
Részletek!

Copyright SANCI & XAB © 2020. All Rights Reserved.